Emirati hotel sells gold at the touch of a button


فندق إماراتي يبيع الذهب بكبسة زر

Emirati hotel sells gold at the touch of a button

Hotel Emirat menjual emas dengan sentuhan tombol


ركبت إحدى الفنادق الإماراتية هذا الأسبوع جهازا آليا جديدا يسمح للزبائن شراء الذهب الخالص.

An Emirati hotel has this week installed a new vending machine that allows customers to buy pure gold.

Sebuah hotel di Emirat minggu ini memasang mesin baru yang memungkinkan pelanggan untuk membeli emas murni.


ويضع الجهاز، الذي تم تركيبه في فندق قصر الإمارات الفاخر بمدينة دبي، رهن إشارة الزبائن مجموعة كبيرة من المنتجات المصنوعة من الذهب، بما في ذلك قطع الذهب تحت الطلب والسبائك الذهبية.

The machine, installed at the opulent Emirates Palace hotel in Dubai, offers customers a wide range of gold products, including customised gold coins and gold bars.

Mesin itu, yang dipasang di hotel Emirate Palace di Dubai, menawarkan pelanggan berbagai produk dari emas, termasuk koin emas yang terkustom dan bar emas.


وأفادت التقارير الواردة أن مخزون الذهب لهذا الجهاز الآلي قد نفذ منذ يوم عمله الأول.

According to reports, the gold ATM sold out in its first day in operation.

Menurut laporan, ATM emas ini habis terjual pada hari pertama operasi.


الاقتصادية: إنها أحدث ماكينة للصرف الآلي .. لكنها تقدم لمستخدميها الذهب بدلا من النقود. ورغم حداثتها تبدو الماكينة وكأنها جزء من الأثاث في فندق قصر الإمارات في أبو ظبي ذي الأسقف المطلية بالذهب والذي يرتاده أصحاب المليارات المغرمين بأقداح القهوة التي تعلوها رقائق الذهب.
فندق خليجي يضع لنزلائه ماكينة صرف آلي للذهب

Aleqtisadiya: It is the latest automated teller machine but dispenses gold to users rather than money. Despite its recentness, the machine seems to fit as part of the furniture at the Emirates Palace Hotel in Abu Dhabi with gold-plated ceilings, frequented by the billionaires fond of coffee cups with gold chips on top.
Gulf Hotel offers guests a gold dispensing machine


امارات اليوم: وأوضح المصدر أن العميل يختار بداية وزن الذهب الذي يريد شراءه، ثم يختار طراز الذهب الذي تظهر صوره المختلفة على الماكينة، ويضغط على زر محدد على الشاشة لإدخال القيمة المالية المطلوبة، مؤكداً أن الكمبيوتر في الماكينة مصمم ليعمل على تحديث أسعار الذهب بشكل مستمر وفقاً للأسعار في السوق المحلية.
تدشين أول ماكينة صرف آلي لبيع الذهب في «قصر الإمارات»

Emirate alYoum: The source clarified that the customer first chooses the weight of gold, he wishes to purchase, the gold type from different pictures that appear on the screen, and then presses a button on the screen to enter the required financial value. He added that the computer in the machine is designed to update the gold prices in accordance with the local market price.
First gold dispensing machine in the Emirates Palace Hotel


جاء بجريدة الوطني الإماراتية أن: الامارات كانت تستهوي عادةً أولئك الذين يسعون لاقتناء المجوهرات بدلا من السبائك. وقال السيد عوني: “الناس يأتون إلي هنا لشراء الذهب في شكل مجوهرات بفضل الأمن وكذلك التصميم والجودة العالية. ولكن هذا الأمر سيدفع المواطنين إلى شراء الذهب والاستثمار فيه. من الممكن أن يؤدي هذا الأمر إلى تزايد الطلب علي شراء الذهب كاستثمار. ”
نفاذ مخزون السبائك بالجهاز الآلي الجديد لفندق قصر الامارات

The National: Traditionally, the UAE has tempted those seeking jewellery rather than bullion. “People come here to buy gold in the form of jewellery because it is safe and for the design and quality,” Mr Unni said. “But this will tempt residents to buy and invest in gold. It could trigger a demand in retail buying of gold as an investment.”
Emirates Palace’s new bullion ATM sells out